Menu
Winkelmandje
Winkelmandje
  • Je winkelmandje is leeg.

Hoe kan ik mijn product retourneren?

Retourneren & omruilen.

Heb je een artikel besteld, maar ben je toch niet helemaal tevreden? Geen probleem, gelukkig kan je jouw artikel in de meeste gevallen retourneren of omruilen.

Retourneervoorwaarden:

Wens je een artikel aan te melden voor retour, dien je wel te voldoen aan enkele voorwaarden– we zetten ze even op een rijtje:

  • Je retourneert het artikel in zijn oorspronkelijke staat & originele verpakking.
  • Je retourneert het artikel met alle meegeleverde accessoires.
  • Indien van toepassing, reset je het toestel naar fabrieksinstellingen.

Voldoet het artikel toch niet aan onze retourneervoorwaarden, maar wil je jowu bestelling toch retourneren? Geen zorgen, je kan deze nog steeds terug sturen :

  • Bij artikelen met lichte gebruikssporen, of een ontbrekende/beschadigde verpakking, voorzien we een deelvergoeding van maximaal 80% van het oorspronkelijke aankoopbedrag.
  • Bij artikelen met duidelijke gebruikssporen en/of missende accessoires, voorzien we een deelvergoeding van maximaal 60% van het oorspronkelijke aankoopbedrag.

Voldoet het artikel niet vanwege beschadiging aan het product of de verpakking ten gevolge van transport? Meld dit dan binnen de 48 uur via ons contactformulier!

Hoe retourneer ik een artikel?

Beslis je om een artikel terug te sturen, dan kan je dit aanvragen via je besteloverzicht. Daar selecteer je de bestelling met het artikel dat je wenst te retourneren. Wil je meerdere artikelen tegelijk terugsturen? Geen probleem - je kan per bestelling kiezen welke artikelen je terugstuurt & welke je wenst te houden.

Artikel retourneren

Heb je geen persoonlijk account op onze website? Geen paniek, je kan via onderstaande button je retour aanvragen.

Artikel retourneren zonder account

Je ontvangt van ons een handig verzendlabel dat je enkel nog hoeft af te printen en op de doos te plakken. Daarna overhandig je het pakket in een postpunt of postkantoor.

Wil je een artikel van meer dan 20 Kg retourneren of is je pakket toch niet zo geschikt voor de post? Dan komen we het toestel bij jou thuis ophalen. We nemen contact op & plannen een afspraak in om het toestel op te halen - eventueel om te ruilen indien gewenst. Zorg er wel voor dat het artikel al netjes klaarstaat, zodat alles vlot verloopt.

Lukt er iets niet helemaal of heb je toch nog vragen alvorens een artikel terug te sturen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Omruiling

Heb je een verkeerd artikel ontvangen of wil je toch een ander model, dan kan je er ook voor kiezen om een artikel (in ongeopende verpakking) om te ruilen. In dat geval sturen we je het nieuwe artikel toe zodra we het originele pakketje ontvangen hebben.

Is het nieuwe artikel dat je wenst te ontvangen goedkoper, dan betalen we je het verschil natuurlijk meteen terug. Kies je voor een duurder artikel, dan sturen we je eerst een betaalverzoek voor het resterende bedrag.

Terugbetaling

Indien je retour voldoet aan de retourneervoorwaarden, storten we het volledige aankoopbedrag terug (inclusief eventuele standaard-verzendkosten voor de heenzending). Dat doen we binnen een termijn van maximaal 14 dagen, via de door jou gebruikte betaalmethode. Heb je betaald met een cadeaubon of kortingsvoucher? Dan ontvang je deze als shoptegoed terug.

Retourkosten

Bij het retourneren van een pakketje, rekenen we in de meeste gevallen wel een kleine transportvergoeding aan. Dat bedrag zal worden afgehouden bij de terugbetaling, of in het geval van een omruiling via een betaalverzoek.

Kies je ervoor om je pakketje via de post te retourneren, dan rekenen we €5,00 retourkosten aan.
Kies je voor een ophaling aan huis, dan bedragen de retourkosten €15,00.

Is er iets fout gegaan bij de levering & dien je daarom je artikel terug te sturen of om te ruilen? Dan dragen wij de retourkosten natuurlijk zelf.

Uitzonderingen

In sommige gevallen kan je een artikel jammer genoeg niet retourneren – hou hier dus wel even rekening mee bij aankoop van het product.

Voor volgende artikelen geldt het retourrecht niet:

  • Cadeaubonnen, in te wisselen vouchers & andere waardebonnen.
  • Software artikelen & abonnementen waarvan de verzegeling is verbroken.
    Dit geldt eveneens voor geïnstalleerde of geregistreerde producten.
  • Beschadigde of onvolledige artikelen.
  • Artikelen met duidelijke gebruikssporen.
  • Verbruiksartikelen of artikelen met beperkte houdbaarheid, zoals inktcartridges of koffie-pads.
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet opnieuw verkocht kunnen worden.
  • Uitgevoerde services & dienstverlening, zoals installatie- & inbouwkosten.
  • Gepersonaliseerde of op maat-vervaardigde artikelen.