Menu
Winkelmandje
Winkelmandje
  • Je winkelmandje is leeg.

Hoe kan ik mijn product retourneren?

Foute kleur? Toch geen plaats voor die 65” TV? Wasmachine besteld terwijl je een droogkast nodig had? Geen probleem, gelukkig kan je jouw artikel in de meeste gevallen zonder problemen retourneren.

Dit is wel enkel mogelijk binnen de 14 dagen na ontvangst van je product. We rekenen erop dat we je artikel terug in dezelfde, oorspronkelijke staat en verpakkingen mogen ontvangen.

Het retourproces in 5 stappen

1. Retour aanmelden.

Je retour kan je eenvoudig aanmelden via ons retourplatform. Neem alvast jouw factuur bij de hand. Je hebt namelijk je factuur- & klantennummer nodig om je aanvraag te starten.
Doorloop vervolgens de verschillende stappen van het retourplatform.

Vraag je retour of omruiling aan

2. Aanvraag afgerond?

Je zal binnen de 24 uur een bevestigingsmail ontvangen. Hierin laten wij jou, in de meeste gevallen, onmiddellijk weten of je retour goed- of afgekeurd is. 

3. Retour goedgekeurd?

Je hebt 14 dagen de tijd om je product te bezorgen bij Art & Craft. Hoe je het product gaat bezorgen heb je al gekozen op het retourplatform.

  • Retour laten ophalen door Art & Craft. (kostprijs = €13.99)
  • Retour opsturen naar Art & Craft of het naar de winkel brengen.

4. Retour verzenden / naar de winkel brengen.

We rekenen erop dat we voor zover redelijkerwijs mogelijk je artikel terug in dezelfde, oorspronkelijke staat en verpakkingen ontvangen. Voorzie ook een over-doos (extra verpakking) met daarop het “shippinglabel.pdf” vanuit je laatste mail die je van ons ontvangen hebt.

Kies je ervoor om je product zelf op te sturen? Dan ontvang je bij het ophaalpunt een track-&-trace-code waarmee je je teruggestuurde producten kunt volgen. Je pakketje mag je aan het volgende adres richten:

Art & Craft Retourdienst
Meersstraat 79
9070 Destelbergen - Heusden

5. Ontvangst retour.

Zodra wij de retour ontvangen hebben gaan wij aan de slag met de door jou gewenste oplossing.

Terugbetaling.

  • Binnen 5 werkdagen nadat je ons op de hoogte hebt gesteld de bestelling te willen herroepen storten we het volledige aankoopbedrag terug, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending. Mocht het rekeningnummer onbekend zijn bij ons, dan nemen we contact met je op. Betaald met een cadeaubon of shoptegoed? Dan ontvang je shoptegoed terug.
  • Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
  • Bij zichtbare gebruikssporen, missende accessoires of een ontbrekende/beschadigde verpakking heb je geen recht meer op het volledige aankoopbedrag. In dit geval krijg je van ons een deelvergoeding. Deze is altijd 80% van het oorspronkelijke aankoopbedrag.
    Voorbeelden:
    - Handleiding die ontbreekt
    - Orginele verpakking ontbreekt, let ook op, plak het shippinglabel niet op de orginele verpakking. Hierdoor kan deze namelijk beschadigd geraken.
  • Is het hoofdproduct vermengd met andere producten voorzien we steeds maximaal 60% van uw aankoopbedrag terug.
    Voorbeelden:
    - Koffiezet met koffiebonen

Nieuw product.

  • Is het nieuw gekozen product goedkoper? Een eventueel restbedrag ontvang je binnen 3 dagen op je rekening.
  • Is het nieuw gekozen product duurder? Je ontvangt van ons een betaalverzoek voor het restantbedrag. Na het ontvangen van je betaling, sturen wij het product direct op.

"Bent u niet tevreden met de afhandeling? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl)."